Hoe we zaken doen
-
Gekoppelde welvaart definieert ons succes
Aankoop van ingrediënten & Aankooppraktijken
Onze ingrediënten en de kracht van onze aankoopbeslissingen gebruiken om positieve veranderingen te ondersteunen is niet alleen logisch, ook ons roomijs smaakt er sensationeel door!
Productiepraktijken
We kennen onze ecologische impact, we werken aan de beperking ervan en we rapporteren jaarlijks over onze vooruitgang. En het is niet alleen een ecologisch probleem, het is een zaak van sociale en economische rechtvaardigheid.
Mensen, gemeenschappen & "iets terug geven"
Het is goed voor ons om eens een schop te nemen, een hamer op te tillen of een verfborstel ter hand te nemen om wat te helpen in onze plaatselijke gemeenschappen, maar het engagement van Ben & Jerry's gaat veel verder dan dat.
-
Inkoop en aankoop van ingrediënten
Onze ingrediënten en de kracht van onze aankoopbeslissingen gebruiken om positieve veranderingen te ondersteunen is niet alleen logisch, ook ons roomijs smaakt er sensationeel door!
Caring DairyAls je erover nadenkt, zou Ben & Jerry’s Ben & Jerry’s niet zijn zonder de familielandbouwbedrijven die de hoogwaardige dagelijkse ingrediënten leveren waar we op rekenen. Caring Dairy™ is een uniek programma dat boeren helpt om duurzame landbouwpraktijken te implementeren.
Vrije uitloopeierenDe eieren die we in de Verenigde Staten kopen om Ben & Jerry’s roomijs te maken, komen van kippen in scharrelkipboerderijen met het Certified Humane-label. De normen van scharrelkipboerderijen met het Certified Humane-label zorgen ervoor dat legkippen gezonde, voedzame voeding krijgen, toegang hebben tot schoon water en voldoende ruimte hebben om een normaal gedrag te vertonen, net zoals nog andere criteria die zijn opgesteld door dierenartsen.
BrowniesAls je ooit onze Half-Baked™ of Chocolate Fudge Brownie ijssmaken proefde, dan proefde je al de geweldige vakmanschap van de Greyston Bakery. Greyston Bakery engageert zich voor het opleiden en tewerkstellen van mensen die het moeilijk hebben op de arbeidsmarkt.
Fairtrade"Fair trade zorgt ervoor dat mensen een eerlijk deel van de taart krijgen. Het hele concept van fairtrade raakt het hart van onze waarden en het bewustzijn van goed en slecht. Niemand wil iets kopen dat gemaakt is door anderen uit te buiten.”
Jerry Greenfield, Ben & Jerry's mede-oprichter
-
Productie
We kennen onze ecologische impact, we werken aan de beperking ervan en we rapporteren jaarlijks over onze vooruitgang. En het is niet alleen een ecologisch probleem, het is een zaak van sociale en economische rechtvaardigheid.
KlimaatwijzigingAlle bedrijven stoten schadelijke broeikasgassen uit - Ben & Jerry’s ook. We kennen onze ecologische impact, we werken aan de beperking ervan en we rapporteren jaarlijks over onze vooruitgang.
Productief afvalMet het oog op het dichten van gaten in ons productieproces zenden we zelfs het zuivelafval van onze fabrieken in Vermont terug naar de boerderijen die ons verse zuivel leveren. Ons afval wordt daar samen met ander landbouwafval in methaansilo's verzameld - waar het energie opwekt om de boerderijen van stroom te voorzien.
Schonere en groenere vriezersWij maken roomijs op de meest zachte manier, en nu zijn de vriezers waar we het in doen dat ook! Onze “Lean & Green” vriezers zijn milieuvriendelijker en energiezuinig!
Op verantwoorde manier aangekochte verpakkingOnze kartonnen verpakkingen zijn Forest Stewardship Council gecertificeerd, wat betekent dat dieren, biodiversiteit en duurzaamheid van bij het begin beschermd worden. Maar daar stoppen we niet!
-
Mensen, Maatschappij en 'giving back'
Het is goed voor ons om eens een schop te nemen, een hamer op te tillen of een verfborstel ter hand te nemen om wat te helpen in onze plaatselijke gemeenschappen, maar het engagement van Ben & Jerry's gaat veel verder dan dat.
PartnershopsPartnerShops zijn Ben & Jerry’s scoop shops die beheerd en bestuurd worden door non-profitorganisaties die de jeugd helpen.
GemeenschapsactiesOns gemeenschapsengagement is geen add-on: het zit in onze identiteit gebakken zoals onze bedrijfsmissie. En het was de inspiratie voor meer dan dertig jaar gemeenschapsdienst, sociale acties en gewoon leuke interactie van alle aard.
Zaken waar we om gevenEén ding is zeker: we zijn niet verlegen om onze stem te laten horen, een standpunt in te nemen, een campagne te creëren - of zelfs een smaak - om het bewustzijn en de ondersteuning voor de sociale & ecologische problemen die we belangrijk vinden te verbeteren.